Case – Rekruttering

1. Analyse – før

Afdelings- og stillingsbeskrivelsen med jobprofil og jobindhold er væsentlige, men endnu vigtigere er: ”Hvad vil vi måle på? ”. Altså hvilke forventninger har vi til kandidaten og resultaterne? Det kræver et at vi klæder os på og afdækker hvad ansøgerne skal tilføre.

2. Søgning

Her gælder en effektiv annonce til at tiltrække ansøgere, lige så meget som signalværdien i hvorfor vi har brug for en medarbejder. Valget af medier og hvilke netværk vi vil anvende afhænger af kandidatens speciale.

3. Screening

Bruttoudvælgelse og gode principper for screening af kandidater er nøglen til en effektiv håndtering af enten mange kandidater eller af afdække præcist hvem af ansøgerne, der er værd at bruge tid på. Vi har et udvalg af metoder vi anvender.

4. Samtaler

Interviewet eller 1. interviewrunde giver mulighed for at bekræfte eller afkræfte vores screening. Herefter vil der være en 2. samtalerunde med en mere dybdegående afdækning og eventuelle cases, som lidt færre kandidater løser. Herefter eller samtidigt laver vi en personanalyse eller vurdering af kandidaten og trækker referencer.

5. Efter

Evalueringen af forløbet giver viden til senere ansættelsesforløb og viden til at få ansøgeren introduceret bedst muligt. Vi skal følge op på vores forventninger og sikre at jobindhold og de opgaver som kandidaten løser svarer til det vi satte os for at tilføre.  

Scroll til toppen

Vi bruger cookies for at kunne give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores side accepterer du brugen af cookies.